Arhiva

Uber je došao u Hrvatsku i počeo s radom u Zagrebu

    Objavljeno 23.10.2015
    OsijekNews redakcija

    U srijedu s početkom od 12:00 sati prvih 13 000 Zagrepčana je počelo koristiti usluge najveće svjetske digitalne prijevozničke tvrtke – Uber. Usluge Ubera možete koristiti na način da koristite službene Uberove mobilne aplikacije koju možete preuzeti za iPhone, Android i Windows Phone uređaje.

    Uber u grad Osijek za sada ne dolazi. Razlog što u Osijeku ne možete koristiti tu uslugu je jednostavan, za sada nema dovoljne zainteresiranosti. No kako doznajemo, ako 10 000 osječana (i mještana okolnih mjesta) preuzme Uber aplikaciju, povoljniji prijevoz od standardnih taxi usluga će biti i u Osijeku a time i omogućiti svim vozačima koji žele da postanu Uber vozači. 🙂

    Nakon što je prvo portal Netokracija.com pisao o dolasku usluge Uber u Hrvatsku, tvrtke koja korisnicima nudi povoljniji prijevoz uz mogućnost ocjenjivanja, kako korisnika, tako i vozača, nije prošlo puno vremena kako bi usluga i zaživjela.

    Ideja i osnovna svrha aplikacije Uber je jednostavna. Program koji je moguće instalirati na svakom pametnom telefonu dozvoljava korisniku da naruči prijevoz koji ne mora nužno biti standardna vožnja taksijem. Nakon što aplikacija zaprimi zahtjev i locira vaš položaj, poziv se proslijeđuje najbližem Uber registriranom vozaču, čije kretanje prema vama možete pratiti na ekranu telefona.

    Više o najzanimljivijim pitanjima vezanim za Uber odgovorila je za čitatelje ekskluzivno Netokracija.com na svojoj web stranici:

    Je li Uber legalan u Hrvatskoj i još 13 pitanja na koja konačno znamo odgovor!

    Dio pitanja odgovoren je kroz razgovor s Uberovim predstavnicima u Hrvatskoj, prvenstveno Loicom Amodom koji je zaslužan za pokretanje aktivnosti ove američke tvrtke u Hrvatskoj, kao i okupljanje inicijalnog tima.

    1. Je li Uber u Hrvatskoj legalan?
    Uber u Hrvatskoj ima hrvatsku tvrtku koja plaća hrvatske poreze, a usluga koju su pokrenuli je UberX koja podrazumijeva korištenje profesionalnih vozača. Za razliku od kontroverznog UberPopa, koji omogućava ‘bilo kome’ da vozi za Uber, UberX je reguliranija usluga. U sklopu nje Uber provjerava svu potrebnu dokumentaciju vozača, jesu li osuđivani te odgovara li njihovo vozilo Uberu.

    2. Znaju li gradske vlasti za Uber?
    U početku su neke političke opcije pokušale iskoristiti Uber za vlastitu promidžbu, zapravo uopće ne shvaćajući na koji način radi te čak i prije nego je Uber pokrenuo svoje usluge, optužujući ih za ilegalnost.

    Nakon brojnih sukoba sa zakonima u više europskih zemalja pa čak i prosvjedima u zemljama poput Francuske, Uber je u Hrvatskoj izuzetno oprezan tako da su za Netokraciju naglasili kako su razgovarali i u stalnom su kontaktu s predstavnicima Grada Zagreba, Ministarstva financija te Ministarstva prometa.

    3. Tko su Uberovi vozači?
    Uberovi vozači su profesionalni, komercijalni vozači s vlastitim vozilima koji rade za Uber kao vanjski suradnici putem svojih obrta, u skladu s hrvatskim zakonom.

    4. Koliki je Uberov tim?
    Uberov lokalni, odnosno početni tim uvijek čine tri osobe: voditelj marketinga, operativni voditelj te direktor. Radi se o malom timu, s obzirom na činjenicu da Uber nije vlasnik vozila niti ima potrebe za lokalnom tehničkom podrškom!

    5. Kako je Uber uspio tako brzo pokrenuti Zagreb – u tajnosti?
    Moramo imati na umu da je Uber dostupan u stotinama gradova širom svijeta, tako da su strategiju pokretanja novog grada prošli već stotine puta pri čemu su razvili strategije kako optimizirati cijeli proces otvaranja nove podružnice. S obzirom na to da ne moraju kupovati vozila ili zaposliti vozače, a aplikacija je odavno dostupna putem raznih platformi, Uberu ne treba mnogo da krene! Dapače, interes za ovom uslugom znači da ne moraju pokretati ni velike marketinške kampanje već, poput startupa, svoj uspjeh temelje na interesu javnosti, medijskim kanalima te društvenim mrežama poput Facebooka i Twittera na kojemu Uber Croatia isto ima svoj profil!

    6. Kakva vozila možete očekivati?
    Prvenstveno se radi o vozilima srednje klase poput Mercedesa E klase te primjerice Škode Superb. Vozila ne smiju biti starija od 10 godina, iako u praksi nisu starija od 8. Iako svi vizuali Ubera insinuiraju da su im vozila crne, ona mogu biti i drugih boja.

    Pročitajte sve odgovore na Netokracija.com

    Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

    VEZANE VIJESTI

    Postanite Uberov partner-vozač

    ‘Odrastao sam bez roditelja. Uz baku i didu je bilo lakše, ali uglavnom se snalazim sam. Tako je to uvijek Više…

    VIŠE IZ KATEGORIJE

    Na memorijalnom turniru u Rijeci, Katia je osvojila sve što se može osvojiti!

    Karate – Katia Šegavčić zlatna u Rijeci

    Sedam hrvatskih gradova točno u podne okupit će tisuće ljudi u Osijeku, Zagrebu, Čakovcu, Rijeci, Zadru, Splitu i Dubrovniku točno u podne s nekih od svojih najatraktivnijih lokacija krenut će u lov na novi svjetski rekord u Najdužoj ljudskoj špagi na svijetu

    [FOTO] Srbić, Ude i Benović u subotu napadaju svjetski rekord u Najdužoj špagi na svijetu

    Prijava je otvorena za filmsku publiku i za one koji će to tek postati. Za tajnog je gledatelja najbitnije da se voli igrati, promišljati, analizirati, dijeliti svoje mišljenje i da želi doprinijeti reviji hrvatskog kratkog filma u Osijeku

    Filmska RUNDA traži tajnog gledatelja!