Arhiva

Točka preokreta: Internet pobijedio TV

    Objavljeno 14.04.2016
    OsijekNews redakcija

    Prvi put u povijesti internet je u Hrvatskoj zasjeo na medijski tron i iza sebe ostavio televziju. Lakoća korištenja, mogućnost izbora sadržaja i dostupnost uvijek i svugdje internet su pretvorili u apsolutnog vladara. Pokazalo je to najnovije istraživanje ugledne agencije Ipsos i najvećeg medijskog brenda 24sata koje će iz temelja promijeniti medijsku scenu i zauvijek preokrenuti trendove u oglašavanju.

    Da je internet višestruko bolji od televizije, pokazuje i zanimljiv podatak kako je za većinu ljudi u Hrvatskoj upravo internet prvo mjesto na koje dolaze po informacije. Čak 61 posto Hrvata internet koristi kao glavni izvor informacija, a za njih samo 29 posto televizija je prvi izbor.

    Informacije koje nigdje drugdje ne mogu pronaći, 66 posto ispitanih nalazi na internetu, a tek 20 posto to isto čini na televiziji. Internet je prvi i kad je riječ o povjerenju – najviše stanovnika naše zemlje, njih 40 posto, vjeruje internetu, a televizija kaska za 1,6 posto.

    Internet nas prati kud god krenuli

    Kad govorimo o vremenu provedenom u korištenju pojednog medija, bilo radnim danom bilo vikendom, internet je apsolutni pobjednik. Čak 45 posto ispitanika provodi više od četiri sata surfajući, a gledanju televizije više od četiri sata na dan posvećuje se samo 10 posto ispitanika tijekom radnog dana, a vikendom ovaj broj raste na tek 25 posto ispitanika.

    Internet je medij koji Hrvati najčešće koriste, od jutra do mraka. Čak će 89 posto Hrvata surfati u prijepodnevnim satima, a samo 36 posto će gledati televiziju. Kad krenemo na spavanje, čini se da internet i televiziju uspješno kombiniramo jer se oba medija u to vrijeme konzumiraju u sličnom postotku.

    Internet ponovno profitira u vrijeme reklama na televiziji, kada 22 posto gledatelja skrene pozornost s velikog ekrana na svoje računalo ili smartphone. Zanimljivo je i da većina ljudi, njih 61 posto, vrijeme u kojem su reklame na televiziji koristi za odlazak u WC, 53 posto za mijenjanje kanala, 36 posto ih priprema hranu i piće, 26 posto razgovara s ukućanima, a tek 21 posto prati reklame koje ih zanimaju.

    Kako internet utječe na svoje korisnike

    Kad se dotaknemo kanala koji najviše utječu na konačnu odluku o kupnji, 47 posto korisnika interneta će na konačnu odluku o kupnji potaknuti online reklame (reklame na portalima, društvene mreže, članci na portalima i sl.), a samo 20,3 posto korisnika odluku o kupnji donijet će gledajući televiziju.

    Internet nam danas služi i kao glavno sredstvo za upoznavanje neke usluge ili proizvoda prije nego što ga kupimo. Čak 52,6 posto ispitanih korisnika interneta detaljno će se informirati o proizvodima i uslugama putem interneta, a samo 16 posto za istu će namjenu koristiti TV.

    Poruke poslane putem interneta potaknut će 50,8 posto korisnika na formiraje općeg dojma o brendu, a samo 29,6 posto taj dojam steći će gledajući promotivne sadržaje na televiziji.

    Istraživanje koje je definitivno pokazalo veliki preokret na medijskoj sceni provela je agencija Ipsos  na reprezentativnom uzorku od 800 ispitanika od 10. do 20. ožujka 2016. Kako bi se osigurala reprezentativnost uzorka, istraživanje je provedeno kombinacijom online upitnika na članovima Ipsosova online panela i osobnim intervjuima u kućanstvu. Na pitanja o vremenu i mjestu korištenja medija odgovorili su samo oni koji koriste taj medij.

    medijske_navike_infografika

    Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

    VEZANE VIJESTI

    Počelo najveće nacionalno istraživanje o sigurnosti na internetu

    Nakon duge i iscrpne organizacije Centra za sigurniji internet, počelo je nacionalno istraživanje navika mladih na internetu. Unutar projekta www.csi.hr, Centra za Više…

    5 sigurnosnih mjera svakog sigurnosnog stručnjaka

    Google je objavio znanstveno istraživanje na temu što činimo ne bi li ostali sigurni online, a u kojem su istražene Više…

    VIŠE IZ KATEGORIJE

    Na memorijalnom turniru u Rijeci, Katia je osvojila sve što se može osvojiti!

    Karate – Katia Šegavčić zlatna u Rijeci

    Sedam hrvatskih gradova točno u podne okupit će tisuće ljudi u Osijeku, Zagrebu, Čakovcu, Rijeci, Zadru, Splitu i Dubrovniku točno u podne s nekih od svojih najatraktivnijih lokacija krenut će u lov na novi svjetski rekord u Najdužoj ljudskoj špagi na svijetu

    [FOTO] Srbić, Ude i Benović u subotu napadaju svjetski rekord u Najdužoj špagi na svijetu

    Prijava je otvorena za filmsku publiku i za one koji će to tek postati. Za tajnog je gledatelja najbitnije da se voli igrati, promišljati, analizirati, dijeliti svoje mišljenje i da želi doprinijeti reviji hrvatskog kratkog filma u Osijeku

    Filmska RUNDA traži tajnog gledatelja!